ACCIÓ TUTORIAL
L’educació per la convivència és la base per aconseguir el creixement integral de la persona i crear un ambient harmònic.
La Tutoria és fonamental per aconseguir unes relacions humanes respectuoses, dialogants i col·laboradores.
Treballem per al desenvolupament de les habilitats socials i comunicatives i l’educació emocional. Promovem hàbits. Fomentem valors, actituds i conductes positives.
PRÀCTICA EDUCATIVA
La qualitat educativa que oferim als nostres alumnes parteix dels principis pedagògics de l’escola i de la nostra acció docent.
Partim d’un aprenentatge significatiu i oferim als alumnes els elements necessaris per facilitar aprenentatges posteriors i funcionals. Aprendre a aprendre.
Fomentem la renovació pedagògica i educativa a través de projectes.
Adoptem una metodologia didàctica oberta, flexible, coherent creativa, a partir de les experiències personals i la realitat propera, respectant les individualitats dels nostres alumnes.
Afavorim un aprenentatge que possibiliti el desenvolupament d’actituds de participació, col·laboració i cooperació.
Fem partícips els alumnes del seu propi procés educatiu, potenciant al màxim les seves capacitats.
Utilitzem l’avaluació com una eina d’aprenentatge.
Potenciem la progressió i la continuïtat dels aprenentatges d’una
manera coordinada, amb la selecció i seqüenciació coherent dels objectius, utilitzant els recursos adients a cada nivell educatiu.
L’ensenyament-aprenentatge, sobretot en les primeres etapes, es construeix sobre la base de les vivències, l’observació i l’experimentació.
ESTRATÈGIES ORGANITZATIVES I RECURSOS METODOLÒGICS
Atenció a l’alumnat:
– Desdoblaments
– Dos docents a l’aula
– Atenció individualitzada i/o en petit grup
– Tutories i assemblees
– Tutoria i seguiment individualitzat
Orientació psicopedagògica:
– Assessorament a l’equip docent
– Suport i orientació a l’alumnat i a les famílies
Professorat especialista i de suport
Formació permanent del personal docent